Holdtræning

 

Vi lægger vægt på kvalitet og grundighed i træningen.

Dette sikrer vi ved at der altid er en fysioterapeut tilstede i træningssalen.

Vi oplever at det giver større tryghed og sikkerhed i træningen.

Vi arbejder med mindre hold, så der er tid til den enkelte i undervisningen.

Der kan tilbydes træning både med og uden henvisning.

 

Tidsbestilling klik her!

 


hold_03

Fysiopilates

 

Du kan ikke træne Fysiopilates ordentligt uden at være mentalt nærværende. Når vi anbefaler Fysiopilates frem for andre revolutionerende træningsmetoder, er det fordi Fysiopilates virker dybt i musklerne og kommer et spadestik dybere i din muskulatur i forhold til andre træningsformer, hvor du kun bruger musklerne overfladisk.

De fleste muskelgrupper ligger lagvis, f.eks. ligger mavemusklerne i tre lag, og hvis du ikke er bevidst om at aktivere alle lagene samtidigt, får du måske kun fat i de lige mavemuskler og hverken de tværgående eller de skrå mavemuskler, som er ekstremt vigtige for din holdning.

Mange øvelser er baseret på et alt for højt tempo, og så bliver træningen overfladisk. Fysiopilates har den fordel at det går langsomt og derudover forbrænder du mange kalorier uden at fare afsted eller løfte tunge vægte.

 


Sted:

Centrums Fysioterapi & Rygcenter

 

Tid:

Tirsdag kl. 14.00-15.00

Torsdag kl. 10.00-11.00

 


 


hold_03

Træning/Pilates for brystopererede kvinder

Træningen er for alle kvinder, som er blevet brystopereret. Formålet med træningen er at øge bevægeligheden, muskelstyrken og stabiliteten omkring skuldrene. Genskabe den kropslige balance samt forbedre kropsholdningen. Desuden vil vi træne kroppen igennem, således at kroppens funktionsevner forbedres. Der afsluttes altid med en grundig udspænding og afspænding. Øvelserne foregår på måtter, bolde, med elastikker og egen kropsvægt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Sted:

Centrums Fysioterapi & Rygcenter

 

Tid:

Torsdag kl. 16.00-17.00

 

 



bassin

Bassin træning

 

Har du lyst til at dyrke motion i varmvandsbassin er her muligheden. Træningen indeholder øvelser for hele kroppen med fokus på ryg, ben og arme. Øvelsernes formål er at udfordre og forbedre muskelstyrken, udholdenheden og balancen. Det er ikke noget krav at kunne svømme, da træningen primært foregår stående og kan tilpasses alle niveauer. Vi arbejder med kroppens egen vægt og forskellige redskaber, for eksempel bolde, håndvægte og diverse korkredskaber.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Sted:

Rosenstræde 6

 

Tid:

Torsdag kl. 11.45-12.45

 

 


 






hold_02

Medicinsk Trænings Terapi

 

MTT træning bygger på individuelle programmer. Hver deltager på et hold træner efter sit eget program. Deltagerne kan således opleve at træne sammen uanset de enkeltes behov for træningsniveau og -indhold. Variationerne i træningsniveau kan virke inspirerende og opmuntrende for deltagerne. Holdene er med løbende tilmelding og afslutning. Du kan starte med kort varsel og træne på det tidspunkt der passer bedst for dig.

 


Sted:

Centrums Fysioterapi & Rygcenter

 

Tid:

Mandag kl. 9.00-10.00

Mandag kl. 14.00-15.00

Mandag kl. 16.30-17.30

Tirsdag kl. 8.00-9.00

Tirsdag kl. 9.00-10.00

Tirsdag kl. 15.30-16.30

Tirsdag kl. 17.00-18.00

Onsdag kl. 16.00-17.00

Onsdag kl. 17.00-18.00

Torsdag kl. 9.00-10.00

Torsdag kl. 14.00-15.00

Torsdag kl. 15.00-16.00

Torsdag kl. 16.00-17.00

 


 


hold_01

Ryg-/nakkehold

 

Holdet er målrettet til dig som har ryg- eller nakkeproblemer og til dig som kan mærke at ryggen og nakken trænger til at blive styrket. Timen vil indeholde: En grundig opvarmning, styrke- og stabilitetstræning af ryg- nakke- og mavemuskler, udspænding og afspænding. Der tages individuelle hensyn.

 

 

 

 


Sted:

Centrums Fysioterapi & Rygcenter

 

Tid:

Torsdag kl. 17.00-18.00